تبلیغات

درباره ما

بایگانی

آمار سایت

  • افراد آنلاین 1
  • بازدید امروز 8
  • بازدید دیروز 4
  • ورودی امروز از گوگل 0
  • ورودی دیروز از گوگل 0
  • بازدید این هفته 8
  • بازدید این ماه 30
  • بازدید این سال 249
  • بازدید کل 332
  • تعداد مطالب سایت 12
  • تعداد نظرات 0

شبکه های اجتماعی


اولین ویژگی برای توسعه‌دهندگان وب قرار داده شده است. برنامه‌نویسان وب می‌توانند با استفاده از ویژگی "srcset" تصویر واحدی را در رزولوشن‌های مختلف قرار دهند. این قابلیت منجر به بالارفتن سرعت لود صفحات شده و با استفاده‌‌ی صحیح از پهنای باند کاربر در ابزار‌های مختلف، تصاویر با اندازه‌ی مناسب را نمایش می‌دهد. با استفاده از این ویژگی، کاربران به نسبت ابزاری که از آن برای وب‌گردی استفاده می‌کنند -که می‌تواند شامل لپ‌تاپ، تلویزیون، تبلت یا تلفن‌هوشمند باشد-، تصاویر با رزولوشن مناسب را مشاهده خواهند کرد.

ویژگی دیگر که در نسخه‌ی جدید مرورگر کروم گنجانده شده،بکارگیری قابلیت پشتیبانی از API نسخه‌ی غیرپیشوندی Web Audio ‌است. گوگل این ویژگی را در جهت پیاده‌سازی استانداردهای W3C در نسخه‌ی جدید مرورگر خود تعبیه کرده است. گوگل با انتشار این نسخه از توسعه‌دهندگان وب درخواست کرده است تا این نسخه را به جای Web Audio پیشوندی مورد استفاده قرار دهند؛ چراکه نسخه‌ی پیشین در نسل آتی کروم حذف خواهد شد.

در ادامه می‌توانید لیست تغییراتی را که در نسخه‌ی 34 گوگل اعمال شده است، مشاهده می‌کنید:

تصاویر ریسپانسیو و پشتیبانی از نسخه‌ی غیرپیشوندی Web Audio
قابلیت انتقال کاربران نظارت شده
اضافه شدن API‌های جدید برای اپلیکیشن‌ها و افزونه‌ها
اضافه‌شدن قابلیت‌هایی که منجر به پایداری و افزایش کارایی این مرورگر شده‌اند

ویژگی کاربران نظارت شده برای اولین بار در نسخه‌ی بتای کروم 32 توسط گوگل عرضه شده بود که در این نسخه با رفع مشکلات و آزمایشات مختلف در قالب یک ویژگی در کروم قرار گرفته است. کاربران نظارت شده قابلیت وب‌گردی را دارند؛ اما اصلی‌ترین ویژگی این کاربران، امکان نظارت بر صفحات آدرس‌هایی است که این نوع کاربران به آن ها مراجعه کرده‌اند. این ویژگی قابلیت همگام‌سازی اطلاعات کاربران نظارت شده را در ابزار‌های مختلف را نیز دارد.

SupervisedUser

برای دسترسی به این ویژگی می‌توانید در منوی تنظیمات کروم در نوار ابزار مرورگر، روی Add new user کلیک کنید؛ سپس در پنجره‌ی باز شده Import an existing supervised user را کلیک کنید. با انتخاب کاربر مورد نظر د لیست موجود، کلید Import Supervised user را فشار دهید تا اطلاعات این کاربر همگام ‌گردد.

همچون نسخه‌های پیشین نیز گوگل این نسخه را همراه با بهبودهایی در زمینه‌ی کارایی و همچنین پایداری عرضه کرده است. از جمله‌ی مواردی که بهبود داده شده، رفع باگ‌های امنیتی موجود در نسخه‌های پیشین است که در این نسخه بهبود یافته است. گوگل برای یافتن مشکلات امنیتی، مبلغی برابر 29,500 دلار را به عنوان جایزه برای یابندگان مشکلات پرداخت کرده است. این مشکلات در نسخه‌ی 34 رفع شده؛ از این رو مهاجرت به این نسخه از منظر امنیتی نیز به نفع کاربران است.
سازنده Battlefield: لینوکس برای محبوبیت بین گیمرها تنها به یک بازی برجسته نیاز دارد‎
valveبا معرفی Steam OS و سخت‌افزارهای قدرتمندی که قرار است وظیفه ارائه این سیستم عامل را به کاربران انجام دهند، می‌خواهد دنیای بازی را به شیوه دیگری به خانه گیمرها راهی کند. شیوه‌ای که شاید بر خلاف ذات لینوکس، از بازی‌های مجانی در آن خبری نباشد، اما لااقل کاربران را با گزینه مجانی دیگری روبرو می‌کند: هیچکس دیگر برای بازی کردن نیازی به خرید یک ویندوز اورجینال ندارد! (البته کشور ما متاسفانه تاکنون با چنین مسائلی به صورت جدی دست و پنجه نرم نکرده است.)

اما Vavle یک طرف بازی است. تا شرکت‌های بزرگ و ناشرین حاضر به همکاری با این غول صنعت بازی نباشند،‌ نمی‌توان از گیمرها انتظار داشت که ویندوز محبوبشان را به سیستم عاملی تازه وارد که عناوین چندانی نیز در سبد خود ندارد تغییر دهند. اما گفت و گوی یکی از کارگردانان شرکت DICE، بازی را به نفع ولو تغییر می‌دهد. با توجه به این گفتگو، به نظر می‌آید که این بار سیاست‌های DICE‌ به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که دیگر نمی‌خواهد شانس قرار گرفتن جز رده اولی‌ها را در سیستم عامل جدید ولو از دست بدهد.

Lars Gustavsson، کارگردان بتفیلد، طی گفتگویی در این زمینه به اهمیت وجود یک بازی محبوب در این سیستم عامل برای شروعی طوفانی اشاره کرد. او ضمن اشاره به اولین نسخه از فرنچایز HALO که برای Xbox منتشر شده بود، از اهمیت این بازی در آن سال‌ها برای جلب گیمرها به سمت کنسول تازه وارد مایکروسافت اشاره کرد. به اعتقاد Lars Gustavsson عنوانی شایسته و محبوب برای سیستم عامل نوپای ولو می‌تواند نقش موثری در جلب نظر گیمرها ایفا کند و دلیل قانع کننده‌ای برای ترک خانه فعلیشان و مهاجرت به این سیستم عامل مخصوص بازی عنوان گردد.

لارس در ادامه صحبت‌هایش به موضوعات دیگری در رابطه با آینده دنیای بازی پرداخت. به اعتقاد وی، بازی‌ها در سال‌های آینده بیشتر از اینکه به سخت افزار قدرتمند نیازمند باشند، بیشتر طالب تجربه‌های جدیدتر در بازی‌ها هستند و دنیای بازی این موضوع را مرهون استفاده از سیستم‌های استریم و ابری خواهد بود. سیستم‌هایی که این روزها در حال فراگیر شدن هستند و بعید نیست که تا چند سال دیگر جایگزین سیستم‌های سخت افزاری فعلی شوند.

صحبت‌های آقای گوستاوسون، نوید خبرهای خوشی برای لینوکسی‌هاست. سیستم عاملی که شاید تا به امروز چندان مورد توجه و عنایت بازی‌سازان قرار نگرفته، به یکباره صاحب حمایت ناشران و بازی‌سازان بزرگی همچون DICE و EA می‌شود. این موضوع علاوه بر اینکه احتمال حضور عناوین مهم و محبوب را در این سیستم عامل افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند راه را برای حضور دیگر شرکت‌های مهم و تاثیر گذار همچون یوبیسافت و اکتیویژن نیز باز نماید. به هر صورت باید منتظر بود و دید که غول‌های بزرگ دنیای بازی هر کدام چه نقشه‌ای برای حضور یا عدم حضور در پروژه جدید ولو در سر می‌پرورانند.

[ امتیاز : ]
برچسب ها